Opplev verden på hjemmebane – bli vertsfamilie for en basketballentusiast!

AFS er en ideell organisasjon som jobber for å bidra til fred og forståelse på tvers av landegrenser, blant annet gjennom å organisere utveksling for elever på videregående skole.

I august kommer 135 utvekslingselever fra alle verdenshjørner til Norge for å bo et år i en norsk familie og gå på videregående skole her hos oss.

Flere av elevene som kommer hit driver med basketball i sine hjemland.

AFS vil gjerne finne vertsfamilier som deler denne interessen og gleden over å være aktive i det lokale basketball-miljøet.

Som vertsfamilie i AFS tar man imot et ekstra familiemedlem for 2-10 måneder. AFSeren skal bli en del av familien – og dele både hverdager og høytider, gleder og sorger. Som vertsfamilie får du muligheten til å oppleve en ny kultur i ditt eget hjem, samtidig som du gir en ungdom en enestående og viktig opplevelse. Alle familietyper kan bli vertsfamilier!

Presentasjon av flere utvekslingselever finner dere her.