Bærum Open siste dag

Eter en innholdsrik lørdag under årets Bærum Open var det på søndag klart for A-sluttspillene. Våre to gjenværende lag var i GU13-klassen og GU17-klassen.

Først ut var G04-guttene fra Tiller som spilte kvartfinale i Rykkinhallen mot Bøler kl. 10. Bøler-guttene hadde ikke sjanse mot vårt godt skolerte og organiserte lag. Klar seier til Hoops med 35 – 11. I semifinalen ventet en annen gruppevinner, Bygdøy Basket. Litt færre poeng i denne kampen – men likefult en klar Hoops-seier 22 – 12. Hoops ble dermed også i år representert i finale i Bærum Open. Det har blitt en sterk tradisjon.

G00-laget spilte i Bærum Idrettspark og startet kl. 12 med kvartfinale mot Ullern. Spillet bedret seg fra kampene dagen før og de vant med solide sifte – 38-23. I semifinalen ventet NM-mestrene Asker. Asker var også motstander i semien i U16NM i april. Den gang ble det tap med hele 28 poeng, men nå ble det langt mer spennende. Lagene fulgte hverandre tett hele kampen og til pause sto det 13-12 til Asker. Mot slutten var vi bak 21-20 og hadde flere gode skudd som ikke ville oppi, Asker treffer en 3er og vi var bak med 4. Igjen ble det bom og vi måtte sende Asker til linjen der de ikke feilet. Dermed endte det desverre med tap 20-26. Bittert med tap men laget har hadd god stigning i løpet av helgen. Asker vant forøvrig finalen klart senere på dagen.

Da gjensto vår siste kamp for turneringen. GU13-finalen i Rykkinhallen mot Kolbotn.Det ble nok en imponerende basket-oppvisning av de yngste guttene. Det var stappfullt med Hoops-tilhengere på tribunen som laget kjempestemning under kampen – noe som sikkert var med på å løfte laget fram til en solid seier 29-18 til slutt. Det ble herlige scener etter kampen med stor støtte fra øvrige spillere og foreldre på tribunen. G01-02-guttene stormet banen og hyllet våre yngste gutter – et rørende Hoops-øyeblikk! Ny pokal og nye gullmedaljer på vei hjem! Mats ble velfortjent kåret som finalens MVP. Hipp hurra for G04-guttene og trener Frode for suveren innsats!

Så gjensto bare en rask dusj og en lang busstur hjem.

Alle resultatene finnes på Bærum Opens nettsted.