Kort rapport fra årsmøtet i Hoops 2017

Mathias Aarskog ble gjenvalgt som leder i Sverresborg Hoops Basket på årsmøtet i tirsdag kveld.

Steinar Bjørke ga seg i styret etter fire år som nestleder og Anne Marit Dischington gikk av som styremedlem. Hun fortsetter imidlertid som klubbens stødige regnskapsfører. Vi takker begge for innsatsen. Samtidig ønsker vi to nye styremedlemmer velkommen; Espen Eide (forelder i J03-06) og Ola Vikland (forelder i G03-05).

20 representanter deltok på årsmøtet og alle tillitsvalgte fikk en hyggelig kveld med tapas og mingling etterpå.

Klubben har mange dyktige tillitsvalgte, noe som gjør at klubben holder et meget høyt aktivitetsnivå med stor deltagelse i regionens serier, cupdeltakelse i hele Norge og arrangement av egne cuper, treningsleir i Latvia, sesongavslutninger og mye mer.

Vi er regionens største klubb og har i 2016 hatt stort fokus på rekruttering – ikke minst på jentesiden – noe vi har lyktes godt med. Men vi viser oss også frem som en god talentutviklingsklubb med hele fem landslagsspillere i yngre klasser i 2016. Vi var også eneste klubb i Norge som fikk to guttelag kvalifisert til Scania Cup 2017 som regnes som et uoffisielt Nordisk mesterskap. En fantastisk prestasjon av en klubb fra lille NBBF Region Midt.

Vi gleder oss til å fortsette vårt arbeid med rekruttering i yngre klasser.