Velkommen til årets siste småbaskethelg!

Da skal sesongens siste EB/EBC gå av stabelen til helgen.

Hele 21 lag er påmeldt i U12- og U13-klassene. Det er vel rekord siden dette konseptet ble ordnet. Det er flott for basket-sporten i Midt-Norge. Vi får også gjester fra Østersund, noe vi setter stor pris på.

I tillegg er det allerede påmeldt over 70 gutter og jenter til EBC på lørdag, noe som også er ny rekord. Dette medfører at det for første gang blir delt i to grupper. En starter kl. 10.00 og slutter kl. 13.00 og en starter kl 14.00 – 17.00.

Når alle klubber sender sine spillere til EBC, så håper vi at vi passerer 100 unge og ferske baskettalenter. Det er også mulighet til å melde seg på ved oppstart. Dere kan velge om dere vil komme til oppsatt økt kl. 10.00 eller 2 økt kl. 14.00 hvis det passer bedre.

Vi garanterer minst 3 tidligere/nåværende landslagsspillere, 2 tidligere langslagstrenere og flere BLNO spillere som trenere i løpet av EBC-dagen, så det blir en flott opplevelse for barna.

Det er viktig for alle å merke seg at EBC går i Munkvollhallen og U13 arrangementet går i Husebyhallen på lørdag.   På søndag går hele arrangementet i Munkvollhallen. Pass på at dere kommer til riktig hall.

Vi ønsker alle spillere lykke til i turneringen. Ha det gøy!

Her finner dere lenker til kampoppsettet:

Kampoppsett hele helgen

Kampoppsett pr. lag U13 på lørdag