Andre sluttspillshelg gjennomført

I helga ble de to siste sluttspillene i regionen arrangert i Rosenborghallen.

GU14
Sluttspillet ble arrangert av Singsaker på lørdag. Hjemmelaget vant serien i år og deltok sammen med Sverresborg Hoops (Tiller), Ranheim og Stjørdal. I de to semifinalene vant Singsaker over Ranheim og Hoops Tiller slo Stjørdal. Hoops-guttene var lysten på revansje etter tapene i serien – men klarte dessverre ikke det. Gratulerer til Singsaker som sluttspillsmestere i GU14.

GU15

Deltakende lag på søndag var Byåsen (som vant serien), Singsaker, Ranheim og Sverresborg Hoops. I semifinalene vant Byåsen over Ranheim og Singsaker slo Hoops 64-54. Det unge Hoops-laget gjorde en god kamp, havnet litt bak i første periode men hentet forspranget igjen med en god tredje periode. Mot slutten avgjorde Singsaker kampen og kvalifiserte seg dermed til finalen.

I bronsefinalen møtte vi Ranheim – også her var det forventet at det skulle bli en jevn kamp. Kamputviklingen ble omtrent som i semifinalen. Halvveis var det jevnt – men i siste periode dro Ranheim i fra og vant til slutt 59-43. I finalen viste Byåsen seg som det sterkeste laget og kan nå kalle seg sluttspillsmestre 2017. Gratulerer!

Takk til coach Thor Inge Øvermo som steppet inn siden Ron var med juniorene til Bergen.