Nasjonal Talentcamp på Kongsberg denne helga

Fredag strømmet over 150 talentfulle U14 og U15-spillere fra hele landet inn i Kongsberghallen.

Nasjonal Talentcamp (NTC) er første steg på veien mot landslagsspill for 14-åringene, mens 15-åringene er inne i sitt andre år og kjemper om plass på U15-landslaget i Copenhagen Invitational allerede i juni neste år. For første gang er første samling lagt til august, den har alltid tidligere vært siste helg i november. NBBF stiller med hele 18 trenere til å følge opp ungdommene.

Hele ti Sverresborg Hoops-spillere er uttatt – og vår klubb er dermed en av klubbene med flest deltakere på samlingen. Dette er vi veldig stolte over og er et bevis for den gode jobben som er gjort av trenere og spillere i denne aldersgruppen gjennom flere år.

U15 jenter: Anushka Gorad og Signe A. Troøien
U14 gutter: Mats Bergsjordet, Alexander Formo, Tom Sindre Schjølberg Leinan, Jo Mathias Bjørnevog Ramberg og Tobias Edvardsen Øvermo
U14 jenter: Marthe Eide, Helene Langridge og Maja Kristine Osmundsvåg