Sigurd i Nordisk mesterskap U18

Sverresborg Hoops’ dyktige guard Sigurd Lorange er på plass i Kisakallio i Finland der Nordisk Mesterskap i basketball for juniorer arrangeres for tredje år på rad. Det er tredje året på rad Sigurd representerer Norge i Nordisk Mesterskap.

Første kamp er i kveld (torsdag 28. juni) kl. 19:30 mot Danmark. Senere skal de møte Finland, Estland, Estland og Sverige. Sigurd deltok i samme mesterskap i fjor også. U18-laget coaches av sportssjef i NBBF Brent Hackman og Arne Ingebrigtsen.

Lykke til, Sigurd!

Vi har også to talentfulle junior-jenter som var nære på å bli med denne gangen. Jennifer Appiah (U18) og Olivia Samanns (U16) har begge vært uttatt i bruttotroppene men ble ikke med til mesterskapet denne gangen. De fortsetter på landslagstreningene senere i sommer og har ennå mulighet til å bli uttatt til EM i august.

Mesterskapet streames og du kan se kampene og følge med på resultatene her.