Jennifer og Olivia på landslagssamlinger

I Sverresborg Hoops har vi fått opp noen veldig gode spillere på jentesiden de siste årene. Derfor er det veldig hyggelig – og en stor inspirasjon at to av spillerne på J00-02-laget denne sommeren deltar på landslagssamlinger i Oslo.

Jennifer Appiah (2000) har trent med U18-landslaget som har spilt Nordisk mesterskap og nå skal spille B-EM i Østerrike. Dessverre ble det ikke uttak til turneringene for Jennifer – men god erfaring å ta med seg.

Olivia Samanns (2002) er nå i Oslo for å trene med U16-landslaget foran EM i Montenegro senere i august. Det store målet for Olivia er å overbevise landslagsledelsen og bli uttatt blant de tolv som får spille turneringen. Lykke til!

Uansett så er Sverresborg Hoops utrolig stolt over det vi har fått til på jentesiden de siste årene. Dette er et bevis på at det har vært jobbet godt i denne treningsgruppen under ledelse av Guro Samanns og Keith Downing gjennom flere år. En tredje jente på samme lag, Hedda Finnøy, deltok på U16-EM i fjor – og flere unge jenter følger etter.

U16- landslaget: Olivia øverste rad nr. 2 fra høyre

U18-landslaget: Jennifer øverste rad nr. 2 fra høyre