Takk til Ron!

Ron Billingslea, vår hovedtrener de siste årene, har bestemt seg for å gå over i pensjonistenes rekker i sommer. Han startet sitt virke hos oss i 2013 etter å ha trent Frøya  i Bergen – og har hatt ansvar for mange treningsgrupper i klubben vår siden. At han coachet våre U19-gutter til et historisk NM-gull i vår var en imponerende prestasjon – og kanskje en passende avslutning av en innholdsrik trenerkarriere.

Både nybegynnere og erfarne spillere i klubben har nytt godt av Rons unike kompetanse og hjerte for basket. Nettopp balansen med å kunne trene erfarne og ambisiøse spillere, bl.a flere på ungdomslandslagene, og nybegynnere i alle aldersgrupper har vært en imponerende egenskap hos Ron. I tillegg har utallige trønderske skoleelever fått opplæring i basketsporten av ham. Han har dermed vært en meget sentral mann for klubben vår i rekrutteringsarbeidet vårt.

I 2015 ble Ron tildelt NBBF’s mest prestisjefylte pris, Årets hederspris, med følgende begrunnelse: ”Ron er en av de mest kunnskapsrike trenerne i landet. Han har hatt ansvar for lag både på nasjonalt og regionalt nivå og landslag i en årrekke. Få har vært involvert i så mange ulike klubber som Ron. Han er nok også den mestvinnende coachen i Norge.”

Sverresborg Hoops takker Ron for en utrettelig og utmerket jobb i klubben gjennom de fem årene han har vært hos oss. Vi er stolte over å hatt Norges kanskje mest meritterte trener i klubben. Han har satt varige spor, både sportslig og menneskelig, hos alle i klubben. Ron vil fortsette å bo i Trondheim, så vi håper å se ham i basketmiljøet framover også, både som tilskuer og kanskje også i Sverresborg Hoops’ og NBBF Region Midt’s rekrutteringsarbeid framover.