Jevn og god innsats i Bærum Open 2018

Ingen finaleplasser i årets Bærum Open men alle seks Hoops-lagene har virkelig vært med å konkurrere i sine klasser i årets turnering og vist at vi har et jevnt godt nivå å det sportslige i klubben.

J05-06

Jentene stilte med sju spillere. De startet tidlig lørdag morgen og spilte tre kamper – og ble bedre for hver kamp. Dessverre ble to spillere skadet i siste kamp og da raknet det litt på slutten. Men sånn kan skje når man reiser med så få spillere. Mathias Dørmænen coachet jentene denne helga. Siden de avsluttet kampene på lørdag rakk de også en bytur i Oslo før hjemreisen. Det sosiale er viktig også!

Hoops – EB85 12-29
Hoops – Oppsal 18-30
Hoops – Tromsø Storm 16-35

J00-02

I innledningsgruppa knuste de sju juniorjentene våre Hønefoss, og spilte jevnt og bra mot svenske Kvarnby. Dermed var det duket for 1/4-finale mot Sandvika 2. Til lagets overraskelse hadde Sandvika 1 byttet pulje og plutselig var det Sandvika’s KL-lag som skulle beseires. Hoops-jentene tok utfordringen og leverte en toppkamp. De ledet i starten av kampen og lå bare tre poeng bak til pause. Trenerne var særdeles imponert. Sandvikas lag og benk ble mer og mer frustrert av å bli presset av Hoops. Til slutt vant Sandvika med 15 poeng – men spillerne og coachene Keith Downing og Guro Samanns jublet over innsatsen. De hadde akkurat matchet et eliteserielag, med landslagstrener og mange landslagspillere! Sandvika slo for øvrig Kvarnby klart i finalen.

Hoops – Hønefoss 37-8
Hoops – Kvarnby 30-41
Hoops – Sandvika 31-45

G06

Debuterte i Bærum Open med seier mot TNT Towers i Lommedalshallen. Senere ble det tap mot hjemmelaget Lommedalen etter en god kamp av de seks guttene som var med. Det var jevnt i hele kampen, men Lommedalen gikk fra til slutt. I 1/8-finalen ble det en enkel seier mot Skjetten og da ventet Norges klart beste 06-lag, Ullern i 1/4-finalen. Et lag som deltok i Scania Cup i fjor og som senere på søndagen vant finalen lett. Resultatmessig ble det en overkjørsel, men guttene kjempet på hele kampen og fikk nyttig erfaring. Coacher var Bo Skarland Schønberg og Thor Inge Øvermo.

Hoops – TNT Towers 29-27
Hoops – Lommedalen 14-21
Hoops – Skjetten 31-13
Hoops – Ullern 3-50

G05

G05, som har trent i Hoops under et år, spilte to jevne gruppespillskamper og kvalifiserte seg til A-sluttspillet gjennom seieren mot Kjelsås Pelicans. I 1/8-finalen ble det andre Kjelsåslaget (Jazz) for sterke – men de var virkelig med i kampen. Våre sju 05-gutter syntes Jazz spilte «dirty», men klarte selv og holde på disiplinen. Bra! EB 85 som vi spilte jevnt mot, fikk sølvmedaljer i turneringen. Det sier litt. Fremtiden for dette laget ser veldig lys ut – og gutta gleder seg til seriespill nå. Coacher i turneringen var Mathias Dørmænen og Geir Schønberg.

Hoops – EB85 23-30
Hoops – Kjelsås Pelicans 22-18
Hoops – Kjelsås Jazz 21-54

G04

Vårt sterke 04-lag på guttesiden hadde som vanlig høye ambisjoner i Bærum Open. I år nådde de ikke semifinalen etter at fjorårets serievinner i Region Øst, Persbråten, ble for sterke i 1/4-finalen. Før den tid hadde gutta våre under coach Frode Ramberg slått Ullern og EB85 i gruppespillet, og knust Bislet i 1/8-finalen. Neste store mål for disse guttene er å kvalifisere seg til Scania Cup under turneringen på hjemmebane i oktober.

Hoops – Ullern 25-20
Hoops – EB85 27-16
Hoops – Bislet 34-12
Hoops – Persbråten 26-50

G00-02

Juniorguttene, med coach Vegard Tøfte, stilte denne gangen med et litt redusert mannskap, da de mest erfarne spillerne på dette nivået ikke var med. De hevdet seg likevel godt i kampene, og spilte bl.a jevnt med Asker i 1/4-finalen, et Asker-lag som var forsterket siden Scania Cup-kvalifiseringen. Gjennomgående spilte gutta meget bra forsvar mens uttellingen på skuddene ble for svak. Asker presset for øvrig favoritt Sandvika i finalen og tapte kun med et poeng.

Hoops – Høybråten 44-26
Hoops – EB85 21-29