Norges beste G04 lag møtes i kvalifisering til Scania Cup

I Munkvollhallen denne helgen møtes de beste 04-lagene på guttesiden for å avgjøre hvem som for representere Norge i den prestisjefulle turneringen Scania Cup i Södertälje i påsken. Coach Frode Ramberg kjenner motstanderlagene godt og er spent på om Hoops G04 for andre gang klarer å kvalifisere seg til turneringen som regnes som uoffisielt Nordisk Mesterskap.

«Vi gleder oss veldig til å få besøk av Persbråten, Kolbotn, Hop, TNT (Tønsberg), og Oppsal. Fem av de beste norske G04-lagene basert på forrige sesongs resultater. Mitt inntrykk er at 04-klassen generelt er en god årgang, mange spillere med gode individuelle ferdigheter, og ganske mange lag som konkurrerer. Det er også en litt atypisk geografisk spredning. I tillegg til deltagerlagene i kvaliken har Asker, Frøya, og Tromsø lag som holder godt nivå. Også bak disse er det noen lag som er godt igang. Mye tyder på en interessant utvikling i denne årsklassen i årene som kommer.
For oss handler dette først og fremst om å møte god jevnaldret motstand for egen utviklings del. Kampene i seg selv blir selvsagt lærerike, men de gjør også treningene bedre, noe som er spesielt viktig for oss i en liten region. Teknisk og spillmessig matcher vi alle disse lagene godt, men når det kommer til høyde og power generelt er vi litt under. For oss blir det viktig å kompensere med høy innsats og fokus, og å holde det hele kampene. Noe som er et mål i seg selv. I denne type eliteturneringer er det ingen pusterom, så den mentale utholdenheten blir avgjørende. Vi er garantert tre morsomme, og forhåpentligvis jevne kamper denne helgen. Dette er 13 og 14-åringer, men likevel, støtte fra tribunen legges merke til. Så håper det merkes at det er vi som er hjemme i Munkvollhallen.»

Sverresborg Hoops ønsker alle lag velkommen til Trondheim. Vi håper mange vil komme å heie på våre dyktige basketgutter. Kampene starter på fredag og avsluttes med finale på søndag.

Kampoppsett og resultat

Kampene vil bli streamet på Sverresborg Hoops’ YouTube-kanal.