Fire seriemestere

I løpet av de siste helgene har årets serier blitt avsluttet og vi kan gratulere fire Hoops-lag som seriemestre i NBBF Region Midt.

U13

Gutter 06 vant en tøff duell med et annet Hoops-lag, skolelaget fra Birralee, om seriegullet. Det hele ble avgjort i siste serierunde, der Birralee måtte vinne med 10 poeng for å ta hjem pokalen. Birralee ledet lenge kampen, men Hoops-guttene kom sterkt tilbake og tok over ledelsen mot slutten. I siste sekund scoret Birralee sine siste poeng slik at kampen endte uavgjort. I alle andre serier ville det betydd overtime – men i U13 spilles det etter Easy Basket-regler og der kan kampene ende uavgjort! Gratulerer til G06-guttene under ledelse av coachene Thor Inge Øvermo og Bo Skarland Schønberg.

U14

Her har Hoops relativt ferske G05-lag  dominert serien i hele år. De har hatt tøff motstand av Singsaker og Ålesund, men dro hjem seier i alle kampene bortsett fra én. Imponerende! En glad gjeng fikk sin velfortjente pokal i Husebyhallen forrige søndag. Også dette laget trenes og coaches av Thor Inge Øvermo og Bo Skarland Schønberg.

U16

Vårt sterke G04-lag har en ny sesong dominert serien sin her i regionen. De gikk ubeseiret gjennom 12 kamper med en målforskjell på +802. Et tøft lag for de andre å møte – men forhåpentligvis noe å strekke seg etter. Coacher for dette laget er Frode Ramberg og Thor Inge Øvermo. Pokalen fikk de etter seier mot Byåsen i Husebyhallen på lørdag.

U19

Juniorene våre, som består av gutter født 2000 – 2002, vant også 12 av 12 kamper i årets serie. De fikk seriepokalen før siste kamp mot Ålesund forrige fredag. De har i tillegg blitt matchet i 1M-serien, noe de trenger for å få skikkelig motstand i kampene. Coach er Vegard Tøfte – og de neste utfordringene for dette laget er Scania Cup i Södertälje i påsken og U19NM i mai. Vi gratulerer!