Topp aktivitetsdag på lørdag

Over 50 spente barn fra 5 – 9 år deltok i dag på årets aktivitetsdag for Sverresborg Idrettsforening. Arrangementet, som er en årlig tradisjon i juni, ble avviklet under strålende værmessige forhold på Åsveien skole/Åsveihallen.

Denne aktivitetsdagen arrangeres for å vise hva SIF har å tilby barna i nærområdet av treningstilbud. Alle klubbens fire avdelinger var representert.

Allidretten hadde trukket ut i finværet og arrangerte en morsom bildeorienteringsløype. I tillegg var det muligheter til å prøve diverse turnøvelser inne i hallen. På fotballbanen var det full aktivitet med unge instruktører fra SIFs G16-lag. Basketball-gjengen i Hoops hadde satt opp slalåmløype og kurver i fire ulike høyder som skulle testes. og på håndballbanen var det fullt trøkk med stussing, pasninger og skudd. Fart og glød med andre ord!

Takk til alle våre unge instruktører som gjorde dette til en spennende, trygg og fin dag for de unge rekruttene.

Når barna hadde prøvd alle idrettene så vanket det en ny grønn SIF-drakt i premie. Veldig populært! Vi ønsker alle tilbake etter sommerferien.