Hop og Kolbotn kvalifisert til Scania Cup 2020

Det har vært mye god basketball i Husebyhallen og Munkvollhallen i helgen. Sverresborg Hoops har lang tradisjon for å arrangere kvalifiseringsturneringer til Scania Cup – Nordens mest prestisjefulle klubbturnering for aldersbestemte lag.

I år arrangerte vi turneringen for både jentene og guttene i U16. I begge klassene har vi sterke Hoops-lag som deltok. Dette er veldig god matching for våre lag – selv om vi ikke klarte å kvalifisere oss denne gangen.

I jenteklassen ble det bergenslaget Hop som dro det lengste strået, etter å ha slått EB-85, Kjelsås og våre egne jenter.

Resultatene og bilder av alle lag finner du her.

Gutteklassen ble i år veldig jevn, men i finalen levnet ikke Kolbotn noen tvil om hvem som fortjente plassen. De slo Persbråten klart og vi kan ønske dem lykke til med å representere Norge i påskens turnering i Södertälje.

Resultatene og bilder av alle lag finner du her.