Bo Skarland Schønberg debuterte i BLNO

Lørdag fikk 18 år gamle Bo Skarland Schønberg sine første minutter på øverste nivå i norsk basket.

Hoops-guarden som til daglig spiller på vårt U19-lag og i 1. divisjon har trent med Nidaros Jets denne sesongen og ble for første gang uttatt i kamptroppen i lørdagens oppgjør mot Ammerud.

Den nystartede nettavisen Nidaros var på plass og dekket kampen. De tok en prat med debutanten etter kampen. Du kan lese hele intervjuet der, vi anbefaler å tegne et abonnement – da får du også tilgang til streaming av alle BLNO-kampene.

—-

Utdrag fra intervjuet:

NIDAROS JETS – AMMERUD 80-89:

Det ble en tung dag for Jets lørdag, der Ammerud vant den jevne thrilleren i Husebyhallen i sluttminuttene. Men for lagets 18 år gamle guard fra Sverresborg, ble det likevel en merkedag.

Unggutten Bo Skarland Schønberg fikk på tampen av tredje kvarter sine første to minutter i BLNO.

Da hadde Jets akkurat spist opp en god Ammerud-ledelse og var på alvor veg inn i kampen. Derfor var det en litt overrasket debutant som entret parketten på Kolstad.

Beroliget av instruksene

– Det var spennende, gøy og nervepirrende å komme på når det var så jevnt som det var, sier Schønberg til Nidaros.

Instruksene fra assistenttrener Marco San Martin hjalp på nervene til Sverresborg-gutten.

– Jeg ble overrasket og fikk vite det rett før jeg skulle utpå. Så kom assistenten vår bort og sa «gjør det du kan, spill hardt. Du trenger ikke noe mer». Det roet meg ned. At jeg bare skulle gjøre det jeg normalt gjør, sier Schønberg.

– Jeg syns det gikk greit. Det blir veldig mye lettere når man først kommer ut på banen, fortsetter han.