Sigurd Lorange er kåret til Årets spillertalent 2019

Hovedsponsor for basketlandslagene, Circle K, gir i samarbeid med NBBF ut et stipend til spillertalentet mellom 13 og 19 år som har utmerket seg spesielt under forrige sesong.

Av mange svært gode kandidater som var nominert falt beslutningen på Sverresborg Hoops-guarden Sigurd Lorange, som i dag spiller for Valparaiso University i USA. Sigurd har også har spilt i Nidaros Jets og Bergens-klubbene Frøya og Gimle i BLNO.

Juryens begrunnelse:

«Sigurd har et stort talent for basketball. Han bryter grenser for seg selv – og andre – gjennom å levere imponerende prestasjoner. Kombinasjonen av teknikk og spilleforståelse gjør det mulig for Sigurd å spille langt utover sin egen aldersklasse. Han har ledet Gimle BBK til finalene i BLNO Menn og vært en sentral figur for Norge U18 menn. I tillegg til sitt åpenbare sportslige talent, viser også Sigurd at han er en positiv miljøskaper og at han representerer idrettens og NBBFs verdier på en svært god måte. Han demonstrerer en ekstraordinær treningsvilje og har tydelige ambisjoner innenfor basketball.»

Sigurd mottar et stipend på kr 10 000 for videre satsing i sin basketkarriere. Vi gratulerer Sigurd med en velfortjent pris!