Om Elite

Sverresborg Hoops Elite er i dag senior avdelingen for alle herrer og damer i Sverresborg. Mens Sverresborg Hoops Bredde har ansvar for yngre lag har vi i Elite som på papiret er en egen klubb ansvar for drift av seniorlagene i klubben.

Fordelen med å skille yngre og senior er at da kan senior styre seg selv i større grad og man får en delt økonomi der.

På sikt er det et ønske/ide om at Sverresborg Hoops Elite skal kunne spille i en nasjonal 1 divisjon. (Avhenger at NBBF relanserer Nasjonal 1 divisjon igjen). Sverresborg Hoops Elite skal kunne være et trappetrinn fra regional serie og yngere basket til BLNO og Nidaros Jets. Tanken er at lag hovedsaklig bestående av «egne» unge Sverresborg/Trønderske spillere med ambisjoner om høyere spill og utvikling. I tillegg til en «ung og lokal» profil vil det også være behov for noen spillere med erfaring. I tillegg til en form for «toppsatsing» med lag i Nasjonal 1 divisjon ønsker Sverresborg Elite også å være en klubb som gir et tilbud til alle som ønsker å spille basket når de er ferdige som juniorspillere. Uansett hvilket ambisjoner og nivå man er på er det som mål at i Sverresborg Elite skal det være et tilbud for alle.

Vår visjon er så enkelt som best, flest og lengst mulig, også etter junioralder.