Foreldreinfo

FORELDREDELTAKELSE

Dette er viktig, både for klubben generelt og for spillerne. Det er ikke nødvendig med forhåndskunnskaper om basketball, men er både sosialt, morsomt og lærerikt. Spillerne (også de eldre) liker å ha tilhengere på tribunen, så foreldres/families/venners oppmøte på kamper er alltid veldig populært.

SEKRETARIAT

Ved hver hjemmekamp må Hoops stille sekretariat. Det betyr at vi alltid må bemanne dette med tre personer. En for kampskjema, en for kampklokke og en til 24-sekunderen. En morsom jobb, som gir deg orkesterplass for kampen. Og når man må følge med såpass nøye, blir man ekstra engasjert.

BORTEKAMPER

Ved bortekamper må nødvendigvis foreldre tre støttende til. Vi spiller kamper og cuper mange haller rundt om i Sør- og Nord-Trøndelag, og da må vi be om støtte. Ofte trenger ikke alle foreldre å kjøre, men en organisering av kjøringen er ofte smart.

LAGKONTAKT

Foreldrene kan også delta som lagkontakt, som hvert lag skal ha. Dennes ansvar er å sørge for at sekretariat og kjøring er ordnet. Det viser seg ofte at barna er litt bortreist når beskjeder gis på treninger, og da kan beskjeder til foreldre glippe mellom to stoler. Vi oppfordrer alle til å ta en periode. Da blir man kjent med de andre foreldrene, og finner kanskje nye venner også.

SOSIALKONTAKT

Hver lag skal ha en sosialkontakt. Denne personen skal sørge for at laget fungerer som en trygg og hyggelig plass for spillerne gjennom å møtes utenfor hallen for sosiale opplevelser. Dette kan være pizzakvelder, hytteturer eller annet.