Karanba forandrer liv!

I Rios slumområder driver nordmannen Tommy Nilsen fotballaget Karanba. Han vil hjelpe unge gutter og jenter til en fremtid uten vold og narkotika.

Sverresborg bidrar til gjenbruk. Klimabevisste barn og ungdommer hjelper barn og unge i Brasil.

Sverresborg Idrettsforening har i forbindelse med ny utstyrsavtale, fått en unik mulighet til å bidra med å oppfylle idrettens verdier, som handler om aktivitet for alle, felleskap, helsegevinster og bærekraft.

Karanba er et sosialt prosjekt i Rio de Janeiro, Brasil. Med fotball som virkemiddel hjelper Karanba et stort antall barn og unge fra slumområdene med personlig utvikling, utdanning og utfoldelse. Her kan dere lese mer om Karanba.

NRK har laget en dokumentarserie om Karanba som kan ses her.

Sverresborg IF skal samle inn gamle drakter for gjenbruk i Brasil

Tanken er at Sverresborg samler inn sine gamle, men fine draktsett og Karanba i Brasil får overta disse. Vi har opprettet kontakt med Karanba, de er svært glad for å overta våre gamle drakter. Vi håper nå at alle spillere vil donere sine gamle skjorter til Karanba. Leder sier at de gjerne mottar shortser, treningsdrakter og overtrekkstøy også. Alt må være vasket og helt.

Nærmere info kommer snart.

Kontaktperson i SIF er Cathrine Schare