Fire Hoops-spillere på landslagssamlinger

De to neste helgene samles spillerne på de fire U16- og U18-landslagene som skal til nordisk mesterskap i Finland og B-EM i sommer og U24-laget som skal representere Norge i Universiaden i Napoli.

Hele tre jenter fra vårt gode juniorlag på jentesiden er i U18-troppen. Hedda FinnøyRachel Appiah og Olivia Samanns. Fantastisk moro for jentene og coachene deres Keith Downing og Guro Samanns som har jobbet godt og systematisk i mange år med disse jentene. Etter samlingene blir det tatt ut 12 spillere til hver av turneringene.

På guttesiden er Sigurd Lorange tatt ut til samlingene for U24-landslaget. Sigurd var kaptein på U18-landslaget i fjor og går nå over i seniorenes rekker. At Norge stiller i årets Universiade er nytt av året – og et resultat av at juniorlandslagene har gjort det godt de siste årene og at vi har mange talenter i college-basket i USA.

Vi merker også at Jo Kristian Weisethaunet fra Stjørdal basketballklubb er uttatt på samlingen til U16-landslaget og William Lybæk, tidligere Singsaker, nå University of Sioux Falls, South Dakota er uttatt til U24-troppen. Det er flott for regionen vår at flere klubber er representert.

Vi ønsker alle lykke til med samlingene.