Seier i åpningskampen for seniorlaget.!!!

Det ble en drømmestart på årets seong for seniorlaget. Etter 0-0 til pause, og gode muligheter for begge lag, ble 2. omgang etterhvert slik at det laget som fikk det første målet mest sannsynlig ville trekke det lengste strået.

Det kunne blitt Alvdal som ble tildelt straffe etter 55 min spilt. Heldigvis har vi to gode keepere, og den ene som heter Eivind Bratseth, var mellom stengene og reddet mesterlig en svært godt plassert straffer. Etter flere gode Sverresborg- muligheter skal det endelig lykkes i det 70 minutt da veteranen Peder Winsnes ser muligheten etter en ballerobring, og setter fart mot mål og avslutter småfrekt med tåa i mål etter 70 minutter spilt.

Etter dette er det litt nerve å spore hos de fulltallige hjemmesupporterne som hadde tatt turen til Havsteinbanen denne fredagskvelden om 3 poeng skulle forbli oppe hos oss ved Sverres- borg, men etter 87 minutter er all den tvil lagt til siden når Jonas Frøner mesterlig stanger inn 2-0 til hjemmelaget.

Det er som alvoret til lederne, publikum og spillere letter fra skuldrene etter den scoringen, og tre minutter på overtid fastsettes sluttresultatet til 3-0 av samme Frøner.

Svært gledelig for et ungt og nytt Sverresborg- lag og begynne sesongen med en slik seier. Seieren var fortjent, og svært deilig da dette utvilklet seg til å bli en vippekamp hvor det første målet som sagt ville bli avgjørender.

Flott for oss fikk vi det 1. 2. og 3. målet, slik at vi tar helg på tabelltopp, siden vi er de eneste som har spilt så langt.

Vi gleder oss til fortsettelsen, og kamp mot Trygg/Lade borte neste helg!!