Nok et tap i Scania

Det ble nok et tap for G99 i Scania Cup!

Vi møtte Viby Basket fra Danmark. Et lag som vant turneringen i 2013 og kom på en 5 plass i fjorårets utgave.
Vi startet dårlig og var bak 9-1 etter 3 minutter. Men så våknet vi litt og bet oss fast på 10-12 poeng igjennom 1.omgang og var bak 17-29 etter halvspilt kamp.

Vi kom desverre aldri nærmere og Viby rykket mer og mer ifra og det stoppet ikke før det sto 62-44 og kampen var over. I forhold til at dette fra vår side var en svært dårlig kamp er ikke resultatet så ille. Med en god kamp av oss hadde ikke dette vært et umulig lag å spille jevnt mot og slått på en veldig god dag.

Status etter de to innledene kampene er at vi taper to kamper nokså greit, men det er mye positivt og hente også. Vi er i tider på høyde med to av Skandinavias beste lag. Det vises tydelig at vi ikke har spilt mot et godt og jevnaldrende lag siden høsten 2013 da vi møtte Ullern i Bærum Open. At Fryshuset og Viby spiller over 30 kamper mot gode lag synes ved at de er langt mer organiserte og samspilte enn vi er. De gjør sjelden feil og har mer tempo i kroppen en oss.
Så vi må bare fortsette med å jobbe og trene mer og se etter flere alternativer for bedre motstand enn vi har oppe i Trondheim.

Sverresborg – Viby Basket 42-66 (11-20, 6-9) (15-20, 10-17)
Christian Tøfte 17p
Alessandro Zulijani 7p
Sigurd Lorange 6p
Natan Asres 4p
Patrick Sæterøy 3p
Jørgen Bjørke 3p

I morgen spiller vi kl 14:40 i Täljehallen B mot enten Ullern eller Pyrintö fra Finland.

#HeiaHoops