Sølv i U16NM!

Det var ikke hvem som helst vi skulle opp mot i kveldens finale i U16NM. Ullern har vært suverene i Norge de siste årene. Men dette var en kamp vi helt klart kunne ha vunnet.

Det startet svært bra og vi ledet 6-0 etter 4 minutter spilt. Men så var det stopp og de siste 6 minuttene ble et mareritt for vår del. Ullern satte hele 21 poeng og vi ingen før vi endelig satt 2 poeng mot slutten av perioden. Ullern ledet altså 23-8 etter 1.periode og vi var allerede bakpå. Ullern holdt trykket oppe og økte gjennom 2.periode og vi var bak 23-49 etter halvspilt kamp.
I 3.periode var det små glimt av noe bra spill igjen men fortsatt var vi langt under det vi har vært tidligere i turneringen. Stillingen i perioden ente 10-10 og det sto dermed 33-59 før siste periode. Siste periode startet bra,men med en svak avslutning her også ble det tap 50-72 og Ullern var dermed Norgesmestere 2015.
Christian Tøfte ble tatt ut på turneringens All-Star lag for sin innsats i turneringen.

En 2 plass i U16NM er uansett noe å være svært stolte over. Som første lag fra Region Midt i historien har vi tatt en medalje i et yngre NM. Dette er noe både klubben, trenere og spillere kan være svært stolte over. Dere har skapt historie!
Klubbens første NM medalje er dermed et faktum. Dette er en stor inspirasjon for hele klubben til å jobbe videre med å få fram gode lag og spillere i årene som kommer.

Vi gratulerer Ullern med gullet! Gratulerer også til Kjelsås som vant finalen i J16 klassen med 65-50 over Hop.

Ullern – Sverresborg 72-50 (23-8, 26-10) (10-10, 13-17)

Poengfordeling:
Alessandro Zulijani 13p