COPENHAGEN INVITATIONAL 2015

Våre 4 trønderne Sigurd Lorange, Alessandro Zulijani, Jørgen Kjesbu og Jørgen Bjørke klarte seg godt første dag i København. I en av Europas beste ungdomsturneringer var det ventet tøff motstand for Norge G15.

I første kamp var det Slovakia som sto på motsatt side. Norge hang lenge med å var oppe 32-27 etter halvspilt kamp. Men andre halvdel ble langt tøffere og det ble til slutt tap 56-73.
I kamp 2 var det Sverige Blue som var motstander. Etter en ok 1.periode gikk det så tomt for guttene og Sverige kruset inn til en 86-55 seier.

Vært å merke seg er at alle 4 har scoret og at Sigurd Lorange ble lagets toppscorer i begge kampene med 15 og 24 poeng.

Etter to nye tap lørdag for Topsportschool VBL (55-92) og for Romania (45-81) kom endelig seieren for de Norske gutta mot Danmark White på søndag.

Kampen startet ikke fullt så bra og Norge var bak 35-48 etter halvspilt kamp. Men med en sterk 3.periode var Norge inne i kampen før siste periode. Lagene fulgte hverandre tett og i noen nervøse sluttminutter klarte Norge å sette de avgjørende straffene som sikret seieren med 82-80.

Både Sigurd Lorange, Alessandro Zulijani, Jørgen Bjørke og Jørgen Kjesbu fikk godt med spilletid og alle noterte seg for poeng.

Til tross for 4 tap og kun 1 seier har laget fått god og verdifull matching i lagets første turnering. Veldig morsomt at alle våre 4 spillere har fått godt med spilletid og vist hva de er gode for. Nå er det kun å trene videre fram mot neste uttak.

I finalen møttes et regionlag fra Berlin og Island. Der var Tyskerne overlegne og vant med 83-67. Topsportschool VBL tok bronsen.

Alle kampene fra Copenhagen ligger ute på youtube. Du finner kampene her.