Meld deg på aspirantdommerkurs i uke 42!

Regionen skal avholde aspirantdommerkurs i uke 42.
Benytt sjansen til å begynne som dommer og bli bedre som spiller fordi du kan reglene godt!
I tillegg er det jo en flott måte å tjene penger på.

Etter endt kurs vil man være aktuell for å dømme i EB- og EBC-cuper og lavere aldersbestemte serier.

17. og 18. Oktober er det cup i Åsveihallen og målet er at de nye aspirantdommerne skal få anledning til å dømme kamper denne helga sammen med rutinerte dommere og således komme i gang som dommere med en gang etter kursslutt.

Kurset går over fire kvelder i uke 42:

Mandag 12. Okt kl 17.45-20.30 på Ugla Skole

Tirsdag 13. Okt kl 19.00-21.00 på Sverresborg Skole

Onsdag 14. Okt kl 17.00-21.00 på Stabbursmoen Skole

Torsdag 15. Okt kl 18.00-20.00 sted kommer.

For å delta på aspirantdommerkurs kreves det at man er, eller fyller 15 år i løpet av 2015.

Påmeldingsfrist er den 30.september klokken 12:00. Påmelding gjøres til hk-stro@online.no.

Kurset består av 2 skoletimer teori og 10 skoletimer i gymsal og det er derfor en fordel å ha med treningstøy og innesko. (Siden bevegelsesmengden vil variere er det en fordel med noen litt varmere treningsplagg).

Kurset har en deltakeravgift på kr 300,- (dekkes av klubben) og alle deltakere vil få utdelt en dommertrøye, en fløyte og en regelbok.

I tillegg vil alle fra Hoops som fullfører kurset og har tenkt til å dømme få bukse til å dømme i og ei ekstra dommertrøye.

Kurset har plass til maks 12 deltakere og det er “først til mølla”- prinsippet. Om det skulle bli mindre enn 5 påmeldte, vil kurset ikke avholdes. I så fall vil innbetalt deltakeravgift naturligvis tilbakebetales.

Dommerkomiteen