Godt gjennomført sluttspill av alle lag!

I helgen har sluttspillet for J17, G15 og G16 blitt arrangert i Vikåsenhallen med Ranheim Basket som teknisk arrangør. G00 var kvallifisert som seriemestere i G16 mens G01 var kvallifisert etter en 4 plass i serien.

J17 klassen ble spilt som en ren finale da det tredje laget i serien Singsaker ikke deltok. Våre jenter skulle altså opp mot Stjørdal i en enkelt finale. Våre jenter er født fra 00-02 og er noe yngere enn Stjørdal. Men vi hang lenge godt med og til pause var stillingen 29-27 til Stjørdal. Etter pause rykket Stjørdal noe ifra og det ble til slutt tap 51-70. En god kamp av våre jenter og en god gjennomkjøring før U16NM venter om 2 uker.

G15 klassen ble arrangert lørdag med kun 3 lag da Stjørdal ikke stilte. Etter en solid seier over Singsaker med 61-25 i første kamp, var det klart for en ren finale mot Ranheim da de også hadde slått Singsaker tidligere på dagen.
Våre gutter opparbeidet seg en ledelse 38-26 til pause før de rykket fra og mer eller mindre avgjorde kampen i 3 periode. Det ble til slutt seier 71-42 og våre G01 gutter er dermed Regionmestere!
William Raj Nilsen ble sluttspillets MVP.

G16 klassen ble arrangert på søndag. I første kamp var Steinkjer motstander. Det ble tidlig avgjort at dette ville gå vår vei, men det ble likevel en noe frustrerende semifinale. 40 feil totalt i en kamp der 2 lag prøver så godt de kan å ikke røre hverandre var vanskelig. Men det ble seier 108-58 og vi var klare for finale.

I finalen var Ranheim motstander etter at de hadde nedkjempet Byåsen i en jevn kamp. Vi gikk nådeløst til verks. 12-0 på 3 minutter satte standaren for kampen. Vi spilte en god kamp. Vi økte ledelsen og det sto hele 78-21 til pause. 3 periode startet godt men så skulle vi begynne å trøbble litt. 5 minutter uten skåring og et 8-0 run til Ranheim kuttet noe. Men i 4 periode var det igjen takk og farvell og vi kruset inn til en solid 125-41 seier og G00 fulgte dermed opp 01erne fra dagen før.
Sigurd Lorange ble sluttspillets MVP.

Godt å se at våre lag er med å kjemper i toppen i regionen. G00 og jentene ser nå fram mot U16NM i Bergen om 2 uker. Da får vi prøve oss mot lag fra resten av landet. Det ser vi fram til.