G19 på en sterk 7.plass i U19NM

Etter tap 62-70 for Sandvika og seier 76-53 over Kongsberg var vi klare for kvartfinale mot storfavoritt Kjelsås. Kjelsås har flere BLNO-spillere på laget blant annet Harald Frey som ledet Centrum Tigers til BLNO-gull tidligere denne sesongen. Vi spiller igjen en god kamp. Er bak 23-28 etter 1 periode. Kjelsås rykker etterhvert mer og mer ifra. Vi klarer ikke å stoppe Kjelsås tre 2-metersmenn under kurvene. I 4 periode setter Kjelsås inn benken å vi tar kraftig igjen og vinner perioden med hele 28-5. Kampen ender til slutt med tap 85-92. Et godt resultat og en god kamp mot et svært godt lag.

Vi var dermed klare for spill om 5-8.plass søndag. Først ute var hjemmelaget Varden som noe overranskene hadde tapt for Gimle i kvartfinalen dagen før. Dette var nok vår klart dårligste kamp i turneringen. Tidlig på morgenen og 2 kamper i føttene fra dagen før gjorde det tungt. Det blir til slutt tap 49-78 i en kamp der alle våre spillere får godt med spilletid.

I siste kamp om 7.plassen var det klart for et Trondheimsoppgjør mot Singsaker. Et lag vi kjenner svært godt og som vi hadde vunnet mot i en treningskamp tidligere i uken. Kampen startet jevnt i 1.periode. Vi var i ledelsen hele tiden med klarte ikke helt å rykke fra. I 2.periode klarte vi endelig å få en liten luke. Til pause leder vi med 14 poeng. Gjennom 3. og 4.periode øker vi forspranget og vi vinner til slutt med kontrolerte 85-59 og vi kunne dermed feire en god turnering med seier i siste kamp og en 7.plass i mesterskapet.

En 7.pass av 12 lag er vi godt fornøyde med. Vi taper med 7 og 8 poeng for Kjelsås og Sandvika som til slutt ente opp i finalen der Kjelsås vant med 85-65. En 7 plass er også 4 plasser opp fra 11 plassen i fjor. Ekstra spennende for oss er at hele 7 av 10 spillere fortsatt holder U19-alder til neste år. Totalt sett en veldig god turnering fra oss. Nå retter vi nesen mot Bergen neste helg. Der venter U16NM for 2000 guttene og 00-02 jentene. Hele 4 spillere fra helgens U19 lag reiser også til Bergen neste helg, da med målsetting om edelt metall.

Vi håper på like gode prestasjoner i Bergen til helgen. Godt jobbet til U19 guttene, og lykke til for U16 lagene 🙂