Seier for Hedda og U15-landslaget i Copenhagen Invitationals siste kamp

Deltagelsen i Copenhagen Invitational skal forberede de kommende U16-lagene på neste års deltagelse i Nordisk Mesterskap og EM.

Turneringen som arrangeres av Værløse Basketballklubb holder et høyt nivå med deltagere fra store deler av Europa, og innslag fra blant annet Afrika og Asia.

I år var Hedda Finnøy fra Sverresborg Hoops tatt ut til å være en del av landslagstroppen som skulle prøve seg i turneringen. Dette er første gang ei jente fra Sverresborg får muligheten til å spille landslagskamp og det viser at også jenteutviklingen i klubben er på rett vei. Hedda har jobbet godt gjennom sesongen og er målrettet for videre utvikling og vi håper derfor at hun skal få enda flere muligheter til å vise hva hun er god for på landslaget fremover.

Neste års U16-landslag kom i en svært tøff pulje med Finland, Sverige og Nederland. Finland var puljens sterkeste lag, de endte opp med å gå til topps i turneringen. Denne kampen ble tøff for de norske jentene, men de hang bedre med mot Sverige og Nederland. I sluttspillet møtte jentene først Berlin og gikk på et tap, før de fikk seg en opptur mot England og vant 58-48 – altså en herlig avslutning på turneringen. Seieren mot England sikret 11.plass for de norske jentene.