Fire Sverresborgspillere til Nordisk mesterskap 2016

Uttakene for U16 og U18 landslagene til Nordisk mesterskap i Finland er nå klart. Hele fire Sverresborgspillere har gjort seg fortjent til en plass i troppen og skal dermed representere Norge i Nordisk som i år blir arrangert i Kisakallio utenfor Helsinki i Finland.

For U18 guttene er det Christian Tøfte som er tatt ut. Dette blir tredje gang han deltar i Nordisk. Han er født i 1999 og er dermed underårig på Norges U18 lag. Fra G2000 laget vårt som tidligere i vår tok en sterk 3 plass i U16NM er det hele 3 spillere som er tatt ut. Jørgen Bjørke, Sigurd Lorange og Jørgen Kjesbu er alle tatt ut i troppen på 12 spillere. Sverresborg er dermed den klubben med flest spillere på årets U16 lansdslag for gutter.

Nordisk mesterskap starter 26 juni og varer fram til 30 juni. Her venter Finland, Island, Estland, Danmark og Sverige. Det blir 5 tøffe dager med kamp hver dag mot sterk motstand. Vi gratulerer Christian, Jørgen B, Sigurd og Jørgen K med en velfortjent plass og ønsker lykke til i Finland!