For en basketlørdag!

Denne helgen står i barnebasketens tegn, med det største Easy Basket-arrangementet i NBBF Region Midt siden denne ordningen ble startet.

I dag (lørdag) arrangerte Sverresborg Hoops Easy Basket Challenge (EBC) i Munkvollhallen. Dette er et tilbud til barn på 3. og 4. klassetrinn (U10). Påmeldingen på forhånd var så stor at vi bestemte oss for å arrangere to puljer med tre timers basket-lek hver. De fleste av disse ungene kom fra skoler i nærmiljøet vårt på Byåsen – men også fra andre deler av byen og utenbys. Vi endte opp med 76 ivrige deltakere under kyndig ledelse av erfarne og unge trenerne fra klubben og regionen. Etter felles oppvarming ble barna delt opp i grupper der ulike basisferdigheter ble innøvd. Siste del av EBC ble de delt opp i lag – og fikk praktisert det de hadde lært. Stor innsats og røde kinn! Vi håper alle sammen hadde en fin opplevelse og er glad for ny ball T-skjorte og velfortjent diplom. Vi håper også at mange spillere ønsker å bli med på treninger i ukene framover. Alle foreldrene vil bli kontaktet om aktuelle treningstider.

Easy Basket-turneringen i U13-klassen måtte flyttes til Husebyhallen. Der spilte 10 lag tilsammen 17 kamper i løpet av dagen. Meget god påmelding med andre ord, og spesielt hyggelig var det å ha to gjestende lag fra Östersund. En av høydepunkene var jentekampen mellom Sverresborg Hoops og Östersund som gikk til overtid og som Hoops til slutt vant. Skikkelig moro for jentene våre som ikke har så mange jevnaldrende jentelag å spille mot her hjemme.

I morgen fortsetter vi turneringen i U12-klassen der hele 11 lag skal spille kamper i Munkvollhallen fra klokken 10.

NB: Husk at klokkene stilles til sommertid i natt.