Første sluttspillshelg gjennomført

Bakset-sesongen går mot slutten, og i helga ble det arrangert sluttspill i fem klasser.

GU17
Turneringen i Munkvollhallen besto av hjemmelaget Hoops 00, Ranheim, Ålesund og Byåsen. Hoops har dominert denne klassen i hele år og det viste seg også i sluttspillet. I semifinalen mot Byåsen gikk de som vanlig hardt ut og dominerte første periode. Utover kampen slapp de Byåsen litt mer til, men ikke mer enn at det ble seier 107-58. Ranheim slo Ålesund 72-52 i den andre semifinalen. Etter en pause der jentene spilte 3mot3-kamper var det klart for bronsefinale mellom Ålesund og Byåsen. Det ble turneringens jevneste kamp. Ålesund så ut som de hadde seieren i lomma, men Byåsen gav seg aldri og vant til slutt 81-79.

Til slutt skulle Hoops og Ranheim gjøre opp om tittelen som sluttspillmester. Siste seriekamp mellom disse to lagene vant kun Hoops med ett poeng – men denne gangen var det aldri tvil. Som i semifinalen gikk de hardt ut og ledet klart halvveis – for så å slippe litt opp utover kampen. Seieren ble likevel så klar som 99-43.

JU17
Turneringen i Munkvollhallen ble arrangert som 3mot3-turnering med fire lag: Byåsen, Singsaker og to Hoops-lag – der alle spilte mot alle i 15-minutters kamper etter FIBA-regler. Turneringsformen var relativt ukjent for de fleste involverte men fungerte veldig bra!

Resultater:
Hoops 1 – Byåsen 1 2-7
Singsaker – Hoops 2 7-13
Byåsen – Hoops 2 3 – 13
Hoops 1 -Singsaker 8 – 4
Byåsen – Singsaker 11-8
Hoops 1 – Hoops 2 9-16

Sluttspillmestere 2017 ble dermed Sverresborg Hoops 2 med Jennifer, Olivia og Ine. Vi gratulerer!

GU13
Turneringen i Vikåsenhallen ble svært amputert da to lag ikke klarte å stille lag, dessverre. De to lagene som stilte, Hoops 04 Tiller og Ranheim, gikk dermed rett til finale. Vårt sterke Tiller-lag viste nok en gang at de er Region Midts klart beste U13-lag med seier 54-19.

GU16
På søndag var det U16-guttene som var i aksjon i Vikåsenhallen. Denne turneringen besto av Singsaker, Ranheim og Stjørdal tillegg til Hoops 01-02 og ble arrangert som et kompakt sluttspill med 4 x 6 minutter i semifinalene og 4 x 7 minutters finaler. Det betød at sluttspillet ble raskere avviklet – men det ble vanskeligere å rette opp feil i kampene pga. kort spilletid. Hoops startet med semifinale mot Ranheim, to lag som har spilt jevnt hele sesongen. Ranheim startet best denne gangen, Hoops tok dem igjen men i fjerde periode dro Ranheim seieren i land 47-37.

Singsaker slo Stjørdal i den først semifinalen derfor ble det Stjørdal som ble motstanderen i bronsefinalen. Stjørdal holdt følge lenge, men på slutten dro guttene våre i fra og vant fullt fortjent 45-34. I finalen vant Singsaker over Ranheim.

GU19
Sluttspill i GU19-klassen var planlagt i Munkvollhallen på søndag, men det ble ikke arrangert pga. manglende påmelding.

Neste helg arrangeres det sluttspill i de resterende klassene.