Sosial sesongavslutning

For andre år på rad markerte vi i Sverresborg Hoops at seriespillet er over for i år og at sesongen går mot slutten. Et meget godt besøkt arrangement foregikk i Sverresborg ungdomsskoles aula onsdag kveld.

Alle treningsgruppene var representert, fra nybegynnere på 9 år til juniorene våre. Til og med nybegynnere på over 50 år ble det gjort heder på (!). Leder Mathias Aarskog innledet med hva som har skjedd denne sesongen fra treningsleiren i Latvia til NM-deltakelsen som skal skje til helgen. Av sportslige høydepunkt ble GU13-lagets seier i Bærum Open og at vi som eneste norske klubb på guttesiden ble kvalifisert med to lag i Scania Cup trukket fram. Alle tillitsvalgte i klubben ble trukket fram og takket for sin innsats. Aarskog avsluttet med å presisere at foreldrenes og spillernes innsats er uvurderlig for vår klubb.

Det ble servert pølse og brus til barna og kaffe og kaker til hele gjengen. At det var populært var det bugnende kakebordet et levende bevis på. Det ble sannelig ikke mye rester igjen der!

Neste post på programmet var presentasjon av alle lagene våre og utdeling av premier til alle spillerne for sin innsats i år. Vi fikk høre om innsats i serie og cuper, treningsiver og rekruttering. De yngste lagene fikk medaljer utdelt av to av våre landslagspillere Hedda Finnøy og Christian Dischington Tøfte. De eldste lagene fikk gavekort på pizza.

Kvelden ble avsluttet med trekning av vinnere i det innlagte loddsalget. Alltid et populært innslag med mye spenning.

Sverresborg Hoops setter stor pris på at Norges Basketballforbund, representert ved konstituert generalsekretær Espen A. Johansen og Region Midts daglige leder Viola Gyorgyi tok seg tid til å delta på sesongavslutningen vår og få et innblikk i hva som skjer i det som på idrettsspråket heter grasrota!

Over 80 spillere og omtrent samme antall foreldre deltok på sesongavslutningen. Det var veldig hyggelig å se hele basketfamilien vår samlet. Takk for alle som bidro under arrangementet – det var ikke få!