U19-guttene til NM kvalifisering i helga

I helgen er det kvalifisering til de yngre klassene i U16NM og U19NM. Mens våre J16 og J19-lag allerede er klare for sluttspillet til våren må U19-guttene ut i kvalifisering for å komme med blant de 12. I G19 klassen er det 18 lag som kjemper om 12 plasser. Seks lag spiller om fire plasser i kvalifiseringen i Bergen mens 12 lag kjemper om åtte plasser i Oslo.

Vi er blitt plassert i kvalifiseringen i Bergen og møter Frøya og Hop i gruppespillet. Videre plasseringskamper spilles søndag. Til Bergen reiser ett noe svekket Sverresborg-lag. Sju av lagets ni 99-spillere er forhindret fra å delta denne helgen. Spesielt Julius, Edvin og Petter som til vanlig spiller viktige minutter vil savnes. Christian og Samuel er de to 99-erne som sammen med 00 og 01-spillerne reiser til Bergen. Dessverre sliter Jørgen Bjørke med knærne og blir ikke å spille denne helgen. Jørgen Kjesbu og nevnte Christian er så vidt tilbake etter flere uker med influensa men stiller klare for kamp i helgen.

Selv med ett noe svekket lag må vi nok ta på oss et lite favorittstempel før helgen. Men det blir ikke noen enkle kamper mot sterke lag som Hop og Ulriken som nok er de to sterkeste Bergenslagene. Vi venter oss derfor kamp om plasseringene.

Følgende spillere reiser til Bergen:
Christian Tøfte
Samuel Karoliussen
Sigurd Lorange
Jørgen Kjesbu
Johan Karlsen
Tor Anders Ringen
Håkon Krabseth
Fredrik Antonsen
Eirik Nordgaard
Bo Schønberg

Kampoppsett: