Knallhelg med unge basketspillere i Munkvollhallen

I helgen har rundt 250 unge basketspillere boltret seg i Munkvollhallen under Sverresborg Hoops’ Easy Basket-arrangement – som forøvrig er NBBF Region Midts siste denne sesongen.

Det startet på lørdag morgen for de yngste (U10) med Easy Basket Challenge. 51 ivrige barn deltok under kyndig ledelse av erfarne og unge Hoops-trenere. For noen er dette første møte med basketball, andre har fått prøve seg litt på skolen eller i klubb tidligere. Uansett et flott syn med så mange energiske og lærevillige barn i hallen. Alle fikk sin egen ball som vi håper de får mye bruk for framover.

Senere på lørdag var det klart for U13-turneringen. Her deltok syv lag fra Steinkjer, Singsaker, Byåsen og Sverresborg Hoops – deriblant to rene jentelag. Veldig mye god basketball å se, med stort tempo og god teknikk.

Søndagens U12-turnering besto av hele 12 lag – noe som er meget bra. To skolelag deltok, Birralee international school og Gimse skole, mens de øvrige lagene kom fra Steinkjer, Singsaker, Ranheim, Byåsen, Trygg/Lade og Sverresborg Hoops. Tilsammen ble det spilt 18 kamper – og under medaljeutdelingen kunne vi observere røde kinn, svette panner, slitne bein og store smil. Akkurat som det skal være.

Det gror godt i trøndersk basketball.

Takk til alle som bidro til et flott arrangement: Dommere, sekretariat, caféverter, kakebakere – og ikke minst alle spillerne. Vel blåst!