Tre sluttspillmestre fra Sverresborg Hoops

Det har vært en travel sluttspillshelg – med U13- og GU19-turneringer i Munkvollhallen, JU17- og GU17-turneringer i Husebyhallen og GU15-turnering i Rosenborghallen. For vår klubb endte det med tre gull, en sølv og to bronse.

Vårt eget arrangement i Munkvollhallen på lørdag ble en tettpakket dag med basket der de yngste og eldste klassene målte krefter. U13-klassens semifinaler var Byåsen – Singsaker og Hoops J04 – Stjørdal. Singsaker vant en jevn kamp mot Byåsen, der avgjørelsen kom på overtid. I den andre semifinalen var Hoops-jentene dominerende og vant 61-21. Dermed ble det et oppgjør mellom Hoops J04 og Singsaker i finalen. Jentene som gikk ubeseiret gjennom årets serie var heller ikke mulig å slå i finalen. De vant til slutt 49-30. Vi gratulerer jentene med coachene Morten Tøfte og Mathias Dørmænen med strålende innsats hele sesongen – og velfortjent tittel som sluttspillsmestre!

I eldste gutteklasse (GU19) som i årets seriespill ble dominert av Sverresborg Hoops med 1., 2. og 4. plass – valgte Hoops G00 og G99 å stå over sluttspillet for å forberede seg sammen til U19-NM i Bergen neste helg. Det betydde at Byåsen og Sverresborg Hoops G01-02 fikk møte Ålesund og Stjørdal i sluttspillet. Byåsen slo Stjørdal i sin semifinale og Ålesund slo Hoops G01-02. Finalen ble dermet et oppgjør mellom Byåsen og Ålesund, der Ålesund var det sterkeste laget til slutt. I bronsefinalen ble det seier til Hoops G01-02 – med stor stemning på tribunen.

I Rosenborghallen deltok to Hoops-lag i GU15-sluttspillet. Singsaker slo Hoops G03 i den første semifinalen og Hoops G04 slo Stjørdal i den andre. I bronsefinalen ble det seier for Hoops 03-guttene mot Stjørdal. Dette laget har hatt en flott sesong med meget god utvikling under ledelse av Eirik Rosmo og Frode Ramberg. I finalen ble det hjemmeseier for Singsaker mot 04-guttene 73-45. Vi gratulerer Singsaker med seieren. Sølvvinnerne coaches av Frode Ramberg og Thor Inge Øvermo.

På søndag foregikk alt i Husebyhallen. I stedet for ordinært sluttspill ble årets JU17-turnering (som i fjor) spilt som 3-mot-3-turnering. Tre deltakende klubber Byåsen, Singsaker og Sverresborg Hoops. Våre dyktige Hoops-jenter har dominert hele sesongen under ledelse av Keith Downing og Guro Stene Samanns – og slik ble det også i sluttspillet. Gratulerer med ny pokal, jenter! Laget besto av Jennifer Appiah, Hedda Finnøy, Rachel Appiah og Olivia Samanns.

Årets siste sluttspillsmester skulle kåres i GU17-klassen. Dette har kanskje vært regionens jevneste serie i flere år – intet uttak i år – så det var duket for spennende kamper. Byåsen var likevel favoritter etter et meget bra seriespill. I sin semifinale slo de Singsaker klart. Sverresborg Hoops G01-02 startet litt tregt i sin semifinale mot Stjørdal, men viste etterhvert at de var det sterkeste laget. Finalen ble dermed en intens og spennende kamp mellom Byåsen og Hoops 01-02. Hoops-guttene tok en klar ledelse i 1. periode – men Byåsen krøp stadig nærmere i løpet av 2. og 3. periode. I siste klarte Hoops 01-02 å dra litt i fra på slutten og vant 62-58. Gratulerer til guttene og coach Ron Billingslea. Stjørdal tok bronsen etter seier mot Singsaker.