Sterk seriestart av Hoops-lagene

Første ordentlige helg med basketkamper i sesongen 18/19 er gjennomført. Og hvilken helg det ble for Hoops-lagene!

J03-04 deltar i år i Region Øst-serien for å få møtt andre jentelag på samme alder. Det betyr flere helger gjennom sesongen med turer til Oslo og andre steder i Østlandsområdet. Denne helgen hadde laget to kamper (mot Skien Ghosts) på lørdag og to kamper (mot Kjelsås og Asker) på søndag. Det endte med fire strake seire og +196 i målforskjell. Knallsterkt! Spesielt var de spente på hvordan kampen mot Kjelsås gikk – et lag de kjenner godt. Hoops-jentene gjorde en solid kamp og vant 52-40. Neste seriehelg for jentene er om allerede tre uker hvor de igjen skal spille mot Kjelsås, som sikkert er klare for revansj. De kommer da også til å møte to lag de ikke har spilt mot før, nemlig Fredrikstad og Høybråten.

G04 har også hatt en travel helg. De spiller i U15-serien men spiller også opp et årstrinn i U16. I helgen slo de Isfjorden i U16 på fredag, Stjørdal i U15 og Hoops G03 i U16 på lørdag. Det endte med tre klare seire. I kampen på lørdag mellom G04 og G03 manglet 03-erne sin faste pointguard som gjorde at belastningen på resten av spillerne ble stor. G03 kjempet godt med en liten tropp denne lørdagen og spillerne taklet nye roller på laget godt selv om det ble tap. Neste helg blir det kvalifiseringsturnering for Scania Cup for G04 på hjemmebane i Munkvollhallen – med seks av Norges beste lag på dette alderstrinnet.

Et tredje lag som imponerte i helga er G05. De spiller i U14 og møtte i sesongens første seriekamp forhåndsfavoritt Singsaker. Og hvilken kamp det ble! G05-guttene håpet på å revansjere et knepent finaletap fra Gjensidige Cup – og det gjorde de med glans. Til slutt vant de med 40 poeng over et godt Singsaker-lag. I den andre kampen i U14 i helga møttes Hoops G05 og Hoops G06. Dette er gutter som trener sammen hver uke og kjenner hverandre godt. Aldersforskjellen, høyden og fysikken gikk klart i G05’s fordel og de vant til slutt komfortabelt mot treningskameratene sine. Det ligger an til en sterk sesong for G05 og G06 kommer nok sterkere tilbake U13 – der de møter jevnaldrende gutter og jenter.