Juniorguttene skal spille Scania Cup i år også

Da har vi fått bekreftet av Scania Cup og Norges Basketballforbund at Sverresborg Hoops G00-02 er invitert til å spille Scania Cup i 2019. Arrangøren har invitert tre norske GU19-lag til turneringen som regnes som Nordisk Mesterskap for klubblag. Sandvika og Hoops kvalifiserte seg gjennom kval-turneringen i Munkvollhallen i september. Kongsberg fikk en friplass som vinnere av turneringen i samme årsklasse i 2017.

I Sverresborg Hoops er vi stolte av at et nytt Hoops-lag representerer Norge i denne turneringen. Til guttene – og coach Vegard Tøfte – er det bare å si: Fortsett det gode treningsarbeidet!

Scania Cup spilles i Södertälje, Sverige 18. – 22. april, altså i påsken. Øvrige motstandere i GU19-klassen er: Södertälje, Högsbo, Fryshuset, Luleå og Djurgården (Sverige), EBBA, BMS, Hörsholm, Horsens og Sisu (Danmark), Honda, KTP, MuKi, Helsinki Rocks og Pyrintö (Finland), Stjarnan, Þór Ak., Haukar og KR (Island)