NM-kvalifisering for GU19 og GU16 i helga

Det blir en viktig helg for G00-02 og G03-04 i helga, da vi skal prøve å kvalifisere oss til vårens NM-sluttspill.

I GU16 skal det være med et lag fra Region Midt – og den plassen står mellom Sverresborg Hoops og Singsaker. De vil spille en avgjørende kvalifiseringskamp i Rosenborghallen søndag 16. desember kl. 16. Vinneren får spille NM i Bergen i mai neste år. Vi ønsker G03-04-guttene og coach Frode Ramberg lykke til!

I GU19 er Sverresborg Hoops regjerende mester – og skal prøve å forsvare bragden fra Bergen i fjor. Men først må vi kvalifisere oss via en turnering i Apaløkkahallen i Oslo denne helgen. Tolv lag deltar i kvalifiseringen og de kjemper om åtte plasser til vårens NM-sluttspill. Utfallet i helgens turnering bestemmer også seedingen i NM – så det står mye på spill.

Guttene våre starter mot Bærums-klubben EB85 på fredag kl. 20. På lørdag kl. 15 venter Nesodden oss. Utfallet av disse to kampene avgjør om det blir kvartfinale eller plasseringsspill.

Vi ønsker juniorguttene og coach Vegard Tøfte lykke til!

Våre to jentelag er direkte kvalifisert til NM-sluttspillet i både U16 og U19 – så det blir garantert Hoops-deltakelse i NM i år.

Go Hoops!