Easy Basket-turnering for fulle tribuner

I helgen har Sverresborg Hoops arrangert turnering for de yngste lagene i regionen – dette er turneringene vi kaller Easy Basket. I løpet av to hele dager i Munkvollhallen har det vært kamper i U10, U11, U12 og U13. Til sammen 31 lag deltok med ca. 200 spillere. Mange av disse spilte sin første turnering og det var mange spente og glade basketspillere å se i hallen.

På lørdag morgen fikk vi gladnyheten fra regjeringen om at koronarestriksjonene ble opphevet – og det skapte en ekstra god stemning på tribunen!

Lagene som spilte var rene jentelag, rene guttelag og mix-lag. Alle lagene fikk spilt to kamper.Takk til alle deltakende klubber for innsatsen. Singsaker, Tiller, Midtbyen, Melhus, Utleira, Ranheim, Stjørdal og Sverresborg. Spesielt hyggelig i år var det å ta i mot en splitter ny klubb, Melhus Badgers!

Vi takker også dommerne våre for stor og viktig innsats hele helgen, spesielt våre nyutdannede kampledere som løste oppgaven på en utmerket måte.

Neste Easy Basket-turnering i Region Midt blir i Rostenhallen 12. og 13. mars med Tiller som arrangør. Det er bare å glede seg!

Foto: Hugo de la Plaza