Sluttspill i U19 avgjort i helga

De eldste guttene i klubben har i helga deltatt i sluttspill i U19-klassen som vi i Sverresborg Hoops sto som arrangør av i Munkvollhallen. Aalesund kunne dessverre ikke være med denne gangen, så de deltakende lagene ble derfor tre Hoops-lag – G04, G05 og G06 – i tillegg til Sørsia.

Fredagens semifinaler startet med Sørsias oppgjør mot Hoops G04. Sørsias tropp var litt redusert på grunn av at et par av nøkkelspillerne deltok i Hansacup. Hoops G04 vant dermed uten problemer 121 – 60. I fredagens andre semifinale møtte Hoops G05 de litt yngre guttene i G06. Denne gangen viste det seg at de yngste var best. Hoops G06 gjorde en sterk kamp, ledet fra start, men ble truet i fjerde periode. De klarte likevel å dra inn seieren 89 – 77 til slutt.

Finalespillet foregikk på søndag. I bronsefinalen dominerte Hoops G05 stort over Sørsia – og vant 113 – 42. Finalen mellom Hoops G04 og Hoops G06 ble en skikkelig thriller. De yngste guttene gikk ut i hundre og ledet hele 32 – 15 etter første periode! G04 brukte de neste to periodene til å hente inn forspranget. I siste periode klarte de å holde G06 bak seg – selv om det ble spennende helt til slutt. Det endte 86 – 80, og vi gratulerer Hoops G04 med seieren og velfortjent pokal. Laget ble i helgen coachet av Frode Ramberg og Vegard Tøfte.

Etter å ha sett en turnering med mange gode Hoops-spillere i tre ulike aldersklasser, er det ikke fritt for at vi synes det er veldig synd at denne gjengen ikke skal få spille U19NM i år.