Dommerutdanning

Spillere i 2000-årgangen er nå så gamle at de kan ta dommerkurs og begynne dømming. Foruten kroner i kassa og kondistrening er dette en nyttig lærdom og noe som anbefales.
Opplegget er slik at man tar et kurs over noen kvelder i regi av kretsen, før man begynner å dømme i C-hallen, da under veiledning av erfarne dommere.
Etter en stund med dømming i C-hallen har man mulighet til å videreutdanne seg med Dommer 1 kurs, og da kan man dømme eldre kamper.

Les mer om dommerutdanningen her.

I våre rekker er vi så heldige å ha en erfaren dommer (Arild Sundet) som har sagt seg villig til å bidra litt hvis det trengs.

Det anbefales at man finner seg en makker og går sammen om dømming. Ved godkjent kurs vil man få mulighet til å levere sperrelister på de dager man har kamper selv, slik at
dette ikke kolliderer.

Gi meg en tilbakemelding på hvem som kunne tenkt seg dette, enten i kommentar feltet, eller på mail henning@langlete.com

Vi har videre blitt utfordret av Styret i SIF til å stille med en dommerkontakt for klubben. Dennes oppgave er å være med nye dommere på kurs, og
delta på noen kamper sammen med nyutdannede dommere. Utover dette er det ikke mye arbeid, så jeg stiller derfor spørsmålet – er det noen som
kan tenke seg å være dommerkontakt for SIF?