Sverresborg Herrer klare for Nasjonal 1 divisjon

Klubbens herrelag i Sverresborg Hoops Elite vil kommende sesong delta i Nasjonal 1. divisjon – nivået under BLNO. I Nasjonal 1M vil Sverresborg møte 6 andre klubber fra hele landet i en trippel serie. Dette vil gi en serie med 7 lag og 18 kamper. Lagene som deltar i Nasjonal 1M kommende sesong er Tromsø, Bergen Elite, Ulriken, Kristiansand Pirates, TNT Towers og Ullern. Serien vil altså bestå av lag fra både Nord, Midt, Vest, Øst og Sør i basketnorge.

Klubbens herrelag har de siste årene tatt steg og deltagelse i Nasjonal 1. divisjon kommende sesong vil være et godt nivå og gi god matching for vårt unge herrelag. Gjennom deltagelse i Nasjonal 1. divisjon vil klubbens spillere få en god utviklingsarena på nivået under BLNO og forhåpentligvis bidra til god utvikling av potensielt nye BLNO-spillere for Nidaros Jets. Et av klubbens mål med deltagelse i Nasjonal 1M er at dette skal være en god plass på et godt nivå og trene og spille kamper for spillere i Sverresborg og Trondheim. Laget vil bestå av en god blanding av yngre spillere samt spillere i 20-årene med sin basketoppvekst både i Sverresborg og i andre klubber.

Deltagelse i Nasjonal 1M krever selvsagt større krav til det sportslige, organisatoriske og økonomiske for laget/klubben og vi er allerede i gang med planleggingen av kommende sesong. Arbeidet med spillerstallen er allerede godt i gang og vi jobber også med å få trener på plass. Hjemmebanen vil være i Munkvollhallen og vi håper at hjemmekampene blir en fest og en møteplass for alle klubbens spillere og medlemmer. Laget er allerede godt i gang med å gjennomføre dugnader og er også på jakt etter sponsorer som kan bidra rundt klubbens herrelag.