Mathias Aarskog kåret til Årets klubbleder 2023

I helgen har hele Basket-Norge vært samlet i Oslo for Baskethelgen. Trenere, dommere og klubbledere har møttes for faglig påfyll og dialog. I forbindelse med Baskethelgen har en rekke priser blitt utdelt for basketåret 2023. Gledelig for oss i Sverresborg Hoops var at vår leder i klubben, Mathias Aarskog, ble kåret til årets klubbleder. Mathias har sittet som leder i klubben vår en årrekke og er en viktig del for vår suksess og vekst de siste årene. Han er kjent for å gjøre jobben som ikke vises i klubben, med organisering og administrativt arbeid. Og det har han gjort på en svært solid, ryddig, etterrettelig måte . En stor inspirasjon for resten av klubben. I tillegg er han en samarbeidets mann og vært en viktig mann for Region Midt i mange år – noe mange andre klubber i regionen har dratt nytte av.

Gratulerer med velfortjent pris Mathias – og en stor takk fra alle i klubben!

At det gror i trøndersk basketball er en annen av prisene et bevis på. Vår egen spiller, trener og dommer Olivia Samanns fikk pris som Årets unge leder. Olivia flyttet til Lillehammer som student i 2021 og har vært med å bygge opp den nye klubben der med innsats som nestleder, hovedtrener i klubben, trener for flere lag, dommer, trenerutvikler og mentor. Hun er nå tilbake i Trondheim som trener og dommer, men før hun returnerte til Trondheim jobbet hun målrettet for at Lillehammer basketballklubb skulle klare seg uten henne, ved å utdanne dommere og trenere blant de eldste spillerne samt foreldre i klubben. Imponerende!

Gratulerer Olivia!