Rekordmange Hoops-spillere aktuelle for landslagstroppene

Det har vært stor aktivitet på de yngre landslagene i sommermånedene, og utover høsten etableres det nye treningsgrupper i NBBF’s toppidrettssatsning. Det er veldig interessant – og hyggelig – at så mange av våre dyktige spillere er med i disse planene. Aldri før har så mange fra ”lille” Basketregion Midt hatt så mange spillere i disse treningsgruppene!

Hedda Finnøy deltok nettopp i sitt første mesterskap i U16-EM i Makedonia. Tidligere i sommer var Christian Tøfte og Sigurd Lorange viktige brikker for Norge under Nordisk Mesterskap, og EM i U18. I EM på Kypros vant de C-gruppen og sikret dermed et viktig opprykk i B-gruppa. Christian er for øvrig en av spillerne i Norge med flest landskamper på aldersbestemte landslag gjennom tidene! Nå etableres nytt U18-landslag og der har hele tre Hoops-spillere er i troppen, Jørgen Bjørke, Jørgen Kjesbu og Sigurd Lorange. På jentesiden er Jennifer Appiah med i troppen på U18-landslaget og Olivia Sammans i U16-landslaget. Vi er kjempestolte av at vi har tre landslagsaktuelle jenter – med tanke på at jentene nesten ikke har hatt jentelag å spille mot i regional serie.

Ikke nok med det! Når vi ser på deltakelsen fra klubben på Nasjonal Talentcamp i sommer så ser det ut som om denne positive trenden kan fortsette i årene framover også, både på gutte- og jentesiden.

Vi ønsker alle spillere lykke til i treningsarbeidet og i utviklingen som spillere. Det er veldig moro å følge dere!