GU16 og GU19 i NM-kvalifiseringsturneringer

Da er kvalifiseringen mot U16- og U19NM i gang. Etter et møte på Værnes delte lagene seg opp og U16-laget dro da til Oslo og Bærum, mens U19-laget dro rett til Bergen.

G01-02-laget startet NM-kvalifiseringen i Bærum mot Holmlia som er 3. seedet i turneringen. Dette er et lag de kjenner ganske godt fra før etter å ha møtt dem i Bærum Open de to siste årene – begge ganger endte det med tap. Holmlia ble for sterke denne gangen også, og vant 85-41.

Hoops startet kampen godt og ledet 6-0 nesten midtveis i 1. periode. Så gikk Holmlia over på fullbanepress som stresset guttene våre til å gjøre feil på feil. På få minutter scoret de over 20 poeng! Utover i kampen dro de sakte men sikkert i fra. Vi slapp dem alt for lett under kurven. Innimellom spilte vi god basket, og det skal det bygges på til neste kamp i morgen.

U19-laget etablerte seg raskt i Frøyahallen i Bergen mot Tromsø Storm sitt lag. Etter en lang flytur som ble 1 time ekstra, på Værnes vell og merke, gikk de raskt ut og tok ledelsen. Kampen ble allerede der avgjort og vi måtte bare holde forspranget hele veien inn, noe vi klarte utmerket. Kampen endte 96-47 til Hoops. I morgen venter Hop (11:00) og Frøya (15:00). Kampene blir som i dag streamet på vår Facebookside, så da er det bare å følge med!