Ålesund-tur for G00-02, G03 og G06

I helgen dro hele tre lag til Ålesund for å spille årets siste seriekamper.

G06 dro med åtte spillere for å møte Ålesund i to kamper U14-serien. De møter her et godt Ålesund lag som stort sett består av ett år eldre gutter. Lørdagens kamp tapte de klart, mens på søndag ga de vertene en skikkelig kamp – nesten helt inn. Selv om det ble to tap skal guttene være godt fornøyd med årets to siste seriekamper. I tillegg ble det tid til leking, felles middag og ridning på hest! Guttene her kan mer enn basketball!

G03 dro avgårde med sju egne spillere forsterket med to G05-spillere. Vi hadde forventet to tette kamper mot Isfjorden i Åndalsnes på lørdag og Ålesund på søndag. Kampen mot Isfjorden ble en jevn affære, men Hoops-guttene avsluttet sterkt og vant til slutt med god margin. Søndagens kamp mot Ålesund ble en skikkelig overkjørsel. 03-gutta ledet hele kampen og dermed kunne svært glade gutter feire en perfekt avslutning på sesongen.

Junior-guttene hadde det travleste programmet av alle, med hele tre kamper på to dager. To tøffe kamper mot Ålesund i 1M i i tillegg til kamp mot samme klubb i U19. i 1M ville Ålesund bli seriemestre hvis de vant minst en av kampene – og i lørdagens kamp måtte de virkelig slite for poengene. Hoops ledet over halve kampen før Ålesund tok oss igjen og vant til slutt. En sterk kamp av guttene våre – selv om det ikke holdt helt inn. Senere på dagen slo de Ålesund i U19 – etter en litt tung start. 1M-kampen satt i beina, men de vant til slutt oppskriftsmessig. På søndag var det duket for en ny spennende 1M-kamp. Kampforløpet lignet litt på lørdagens tette oppgjør. Hoops gikk tidlig opp i en god ledelse, men Ålesund krøp innpå. Men denne gangen lyktes Hoops-guttene bedre i siste periode og vant til slutt med fire poeng. En sterk seier mot årets mestre!