Juniorguttene gleder seg til Scania Cup 2019

Tradisjonen tro arrangerer Södertälje Basketbollklubb (SBBK) den prestisjefulle turneringen Scania Cup i påsken. Turneringen arrangeres for jente- og guttelag fra U12 til U19 – og regnes som et Nordisk Mesterskap for klubblag.

Scania Cup er en invitasjonsturnering der de beste lagene i de nordiske landene deltar. I de fleste klassene blir det arrangert egne kvalifiseringsturneringer – og våre juniorgutter ble kvalifisert med å bli nummer to i turneringen i Munkvollhallen i høst. Andre norske lag som deltar i klassen er Sandvika og Kongsberg.

Hoops stiller med en tropp med ti spillere. Laget coaches av Vegard Tøfte – i tillegg er det flott at ”gamletreneren” Ron Billingslea har sagt seg villig til å bidra i turneringen. Laget reiser til Sverige på skjærtorsdag og spiller sin første kamp på langfredag. I innledende gruppe skal de møte danske SISU og hjemmelaget SBBK.

Fredag 19.04 kl. 13:30 SISU (DK) – Sverresborg Hoops (NO)
Lørdag 20.04 kl. 9:40 Sverresborg Hoops (NO) – SBBK (SE)

De to beste går til åttendelsfinale senere på lørdagen. Nr. 3 i gruppen går inn i plasseringsspillet.

Turneringen avsluttes med semifinaler, finaler og plasseringskamper på søndag.

Kampoppsett og resultater finner du på arrangørens sider: https://scania.cups.nu

All Access Pass: Hele turneringen blir streamet, for EUR19 kan du se alle kampene i turneringen, inkludert Hoops-kampene. Både live og i ettertid.

Alle kampene kan også følges på Live kampskjema på turneringens nettsider.

Spillertroppen består av:

3  Tor Anders Ringen
5  Bo Skarland Schønberg
6  Jørgen Kjesbu
8  Haakon Thun Hindbjørgmo
10 Kieran Utne
11 Fredrik Antonsen
13 Johan Karlsen
15 Martin Munkvik
21 Eirik Nordgaard
26 Fredrik Darre Seip

Vi ønsker guttene lykke til. Go Hoops!