Tre lag ble sluttspillsmestre i helga

Vi har gjennomført en hektisk sluttspillshelg i NBBF Region Midt, med kåring av sluttspillsmestre i fem klasser. Hele tre Hoops-lag fikk med seg pokal hjem i år – G05, G04 og G00-02. Alle disse lagene forsvarte dermed seieren i årets seriespill.

Vi i Sverresborg Hoops arrangerte selv to av sluttspillene hjemme i Munkvollhallen.

U14

På lørdag møttes Ålesund, Byåsen, Singsaker og Hoops i U14-klassen. Serievinner Hoops møtte Byåsen som kom på fjerde i serien. Det endte med et klar seier til hjemmelaget. Den andre semifinalen ble mye jevnere. Ålesund ledet lenge en jevn kamp, men i siste periode ble de slitne og Singsaker dro i fra og vant til slutt. I finalen møtte vi dermed Singsaker – som vi har spilt mange jevne og gode kamper mot i år. Også finalen startet ganske jevnt men Hoops viste seg nok en gang at de er regionens sterkeste lag i klassen og vant til slutt 93-74. Det ble stor jubel for guttene (og jenta!) som har vist en fantastisk utvikling denne sesongen. Coacher er Thor Inge Øvermo og Bo Skarland Schønberg. Hoops’ Hallgrim Resheim ble kåret til turneringens MVP.

Sluttspillmestre GU14 NBBF Region Midt 2019: Sverresborg Hoops G04

U19

På søndag skulle juniorlagene måle krefter. Her stilte det kun tre lag i år. Serievinner Hoops gikk dermed rett til finalen. Byåsen gjorde en sterk semifinale og slo Stjørdal komfortabelt. Dermed ble det som ventet Hoops og Byåsen som møttes i finalen. Det ble en meget god kamp mellom to sterke lag. Hoops åpnet kampen imponerende med godt forsvarsspill og gode skudd og driver. Byåsen kjempet seg likevel inn i kampen igjen, men etter pause viste Hoops at de er regionens sterkeste lag. At de holdt Byåsens sterke skyttere til kun 52 poeng i kampen vitner om et sterkt forsvarsspill. Seieren ble til slutt 82-52. Coach Vegard Tøfte kunne konkludere at dette var en fin matching før helgens U19NM. Jørgen Kjesbu ble kåret til MVP.

Sluttspillmestre GU19 NBBF Region Midt 2019: Sverresborg Hoops G00-02

U17

Sluttspillet ble arrangert av Ranheim i Vikåsenhallen på lørdag. I dette sluttspillet spiller Hoops med et ungt lag der stammen er fra G04- og G03-lagene kun forsterket med én G02-spiller.

I semifinalen møtte de forhåndsfavorittene Byåsen – og det ble et klart tap. Singsaker slo Ranheim i den andre semifinalen og dermed ble det kamp om tredjeplassen mellom Hoops og Ranheim. Dette ble en jevn og spennende kamp som det eldre og fysisk større Ranheimlaget til slutt vant.

I finalen overrasket Singsaker positivt med å slå Byåsen – i en kamp som var spennende til siste spilleminutt.

På søndag var det stramt program i Rosenborghallen, med sluttspill i både U15 og U16:

U15

I denne klassen var det bare to lag som var påmeldt. Arrangørklubben Singsaker og vårt eget G04-lag gikk dermed direkte til finale. Dette sterke Hoops-laget, ledet av coachene Frode Ramberg og Thor Inge Øvermo, var stor favoritt etter et ubeseiret seriespill. De levde opp til forventningene ved å slå Singsaker 81-63. Mats Bergsjordet ble kåret til finalens MVP.

Sluttspillmestre GU15 NBBF Region Midt 2019: Sverresborg Hoops G04

U16

Hoops stilte både med G03 og G04-lagene. I semifinalene vant Hoops G04 mot Stjørdal mens G03 tapte mot arrangørklubben. I bronsefinalen ble Stjørdal for sterke for et hardt kjempende G03-lag, mens G04 spilte sin tredje kamp for dagen – i finalekampen mot Singsaker. Singsaker har et meget godt lag i denne årsklassen og ble for sterke for oss denne gangen. Seieren ble til slutt 106-62.

Vi er stolte over innsatsen fra alle våre lag. Når vi i tillegg hadde tre av de fire første plassene i årets U13-serie (hvor det ikke ble arrangert sluttspill i år) og sterke jentelag i U16 og U19 (uten mulighet til å spille sluttspill) så må vi konkludere med at sesongavslutningen ble meget sterk for klubben vår i år.