Spennende U19NM med to Hoops-lag

I helgens U19NM i Kongsberg stiller Sverresborg Hoops med to lag. Ingen tvil om at dette blir sesongens høydepunkt for både jentene og guttene. Guttene våre er som kjent tittelforsvarere også!

På grunn av pilotstreiken i SAS har vi fått endringer i reiseopplegget til Kongsberg. I stedet for fly fredag morgen startet begge lagene torsdag kveld på turen i privatbiler. Jentene med en overnatting i Røros på vei ned, guttene med en ekstra overnatting i Kongsberg.

G00-02 skal først i gang med kamp fredag kl. 15 mot Oppsal Tigers, før de lørdag møter Bergens-laget Frøya.

Trener Vegard Tøfte: “Målsettingen for oss i NM er en semifinaleplass og kunne kjempe om medalje. Forventer at dette blir tøft. Kongsberg har stacket opp ett såpass godt lag at de bør ta gullet relativt enkelt. Sandvika så også veldig bra ut i Scania Cup. Inge (Sandvika-treneren) har gjort en god jobb med det laget. Mange lag som kjemper om de siste semifinaleplassene – Hop, Ulriken, Oppsal, EB85, og sikkert noen andre som også kan overraske”.

J00-02 starter turneringen fredag kl. 18 mot Sandvika. På lørdag venter Ytrebygda og Kjelsås.

Trener Guro Samanns: “Sverresborg Hoops Basket JU19 er et lite lag med stor vilje og ambisjoner. Vi er et ungt, sammensatt lag, med spillere født i 2000-2002.Vår styrke ligger i vårt utrolige samspill, aggressivt forsvar og godt samhold. Vi liker kamper med høy fart og tøff motstand. I Kongsberg ønsker vi å spille god basket og yte maksimalt. Vår rangering i NM gir oss muligheten til å overraske og forhåpentligvis imponere. Vi reiser til NM med kun ett mål: Å gi alt!!”

Vi ønsker begge lag lykke til. Go Hoops!

Kampoppsett hele turneringen

Resultatside