8. plass for jentene i U16NM

Sverresborg Hoops J16 spilte i helgen norgesmesterskap i Bergen og endte på 8. plass. Forhåpningene var nok noe høyere men det var uansett nyttig og interessant å måle seg mot de beste jentelagene i landet. Ingen tvil om at jentene er Trøndelags klart beste lag i sin klasse.

Bergenslagene Hop og Ytrebygda ble for sterke for våre jenter, og det ble to strake klare tap på åpningsdagen. Veiskillet var i gruppespillkampen mot Kjelsås som våre jenter har spilt jevnt med i flere år. Denne gang var det Kjelsås som trakk det lengste strået i en tøff kamp om hvem som skulle spille om 5.- 6. plassen. I den siste gruppespillskampen ble det seier over Asker som er et lag vi også kjenner fra spill i Osloserien.

I kampen mot Tromsø om 7. plassen kom laget tidlig i feiltrøbbel, men holdt følge første del av kampen så lenge vi hadde fullt lag. Uansett var det kjekt å møte Tromsø, da det er et lag jentene ikke har spilt mot før.

Resultatene var nok litt skuffende for de seiersvante jentene som er coachet av Morten Tøfte og Mathias Dørmænen, men det stoppet ikke humøret. Jentene hadde en fin tur sosialt sett med blant annet pasta og pianospill på Pastasentralen og tur til Fløyen, noen var også innom tivoli etter kampene på søndag.

Det var også 14 foreldre med på turen som skapte liv og røre på tribunen med trommer, plastpølser og heiarop. Med enda mer erfaring satser vi på at jentene kan komme sterkere tilbake i neste års norgesmesterskap.

Vi gratulerer de suverene Ulriken-jentene med seieren i turneringen. De slo Hop 85-48 i finalen.

Resultater U16NM 2019